IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Приходите от продажби на смартфони в Западна Европа: с 10% надолу през Q1

Apple и Samsung запазват дуопола си, Huawei губи пазарен дял за сметка на други китайски производители

08:22 | 16.06.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: EPA/WU HONG</em></p>

Снимка: EPA/WU HONG

Приходите от продажби на смартфони в Западна Европа са се свили с 10 процента през първото тримесечие на 2020 г., изчислява анализаторската компания Strategy Analytics.

Основната причина за това е слабото търсене след пандемията на COVID 19. Според пазарните изследователи трендът има и ясни последици за глобалния пазар: Според тях Западна Европа е третият по големина регион в световен мащаб по отношение на продажбите.

Въпреки спада в продажбите Apple и Samsung запазиха дуопола си в Западна Европа. Заедно двете компании са отговорни за 80 процента от приходите в региона. Третият в класацията - китайски доставчик Huawei, постига 7-процентен дял от продажбите.

Въпреки това делът на Huawei също се свива, не преди всичко не заради пандемията, а заради търговските санкции на САЩ. Те пречат на Huawei да интегрира в момента услугите на Google в своите текущи смартфони. В резултат на това Xiaomi и OnePlus очевидно са били в състояние да съкратят разликата си до третото място и да увеличат пазарния си дял по отношение на продажбите.

„Xiaomi бележи успехи на няколко пазари в Западна Европа и по-специално се радва на силно търсене на своите модели Redmi Note 8 и Redmi 8. OnePlus с неотдавнашен растеж в Норвегия, Швейцария и Холандия е изгряваща звезда. В момента Oppo има скромен дял по обем и стойност, но скорошният успех с Vodafone ще доведе до голяма промяна в бъдеще“, казва Борис Методиев, асоцииран директор в Strategy Analytics.

Изпълнителният директор Нийл Моустън добавя: „Когато Европа започне да се измъква от пандемията COVID 19, а 5G стартира през 2021 г., пазарът ще стане много по-конкурентен. Традиционните марки Motorola, LG и дори Sony от 2010 г. ще продължат да се борят, докато се опитват да съгласуват желанието за премиум присъствие с реалността, че е спорно дали техните марки все още могат да отговарят на това изискване“.

Маркетингът и цената са най-големите „военни полета“ на един наситен пазар, смята той. Motorola, LG и Sony вече не са достатъчно големи, за да са в крак с цените. Освен това те ще трябва да инвестират големи суми в маркетинг, за да изпъкнат на пазара на смартфони, пояснява Моустън.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:57 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още