Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Може ли България да се надява да има скоро собствено автомобилно производство?

Страната ни се нуждае от автомобилна екосистема, за да дойдат инвеститори, посочи автомобилният експерт Калоян Желев

гледано: 2758   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
3 гласа
Няма макропредпоставки, за да дойде в България сериозен автомобилен инвеститор, коментира автомобилният експерт Калоян Желев в предаването "Светът е бизнес" на Bloomberg TV Bulgaria.

По думите му секторът на автомобилните доставчици по българските стандарти в последните десетина години забележимо нарасна, но не ни прави потенциален автомобилен производител. Според него все още сме далече от създаването на екосистема, която да благоприятства крайно производство, само заради правенето на компоненти.

Още по темата

Той е на мнение, че през последните 30 години правителствата в България пренебрегват автомобилния сектор и не разбират значението на остарелия автомобилен парк като елемент от националната сигурност.

„Няма среда, която да благоприятства обновяването на автомобилния парк, а в новата икономическа ситуация ще има спад на средствата за насърчаване на електромобилност – процес, който в България дори не е започвал“, коментира той.

По думите му, въпреки че има стремеж за развиване на местно производство, не може да има реалистични очаквания за големи външни инвестиции в сектора.

„Имаме нужда от модернизация и обновяване на автомобилния парк и най-вече започване на промяна, защото промяна няма – досега по-скоро продължава бездействието", смята Калоян Желев.

Според него данните за продажбите през първите месеци на 2022 г. (около 6 хиляди нови автомобила, около 60 хиляди втора ръка; 50% от колите на възраст над 20 години), отразяват нулевата политика и разбиране за ролята на държавата.

Автомобилният експерт смята, че в световен мащаб променливите в индустрията са толкова много и толкова разностранни, че не може да се правят прогнози за бъдещето.

„Европейската комисия все още държи на целите си за премахването на двигателите с вътрешно горене, но с наближаването на крайните дати става все по-любопитно дали ще успее да ги изпълни.

„Дефиците и рисковете са навсякъде – суровини, ресурси, енергоносители в контекста на военния конфликт в Украйна, посочи Желев. – Моята прогноза е, че бъдещето ще бъде по-скоро еклектично, отколкото електромобилно или фосилно. Ще надделее здравият разум, че за различни транспортни цели най-висока емисионна ефективност имат различен вид задвижване."

Тръгват ли си завинаги от Русия световни автомобилни производители, след напускането на Renault? Какъв е спадът в продажбите на автомобили от началото на военния конфликт? През какви проблеми преминава производството на Tesla в Китай заради ковид ограниченията? Как ще се отразят кризите върху потребителите? Само необичайната суша в Тайван ли е една от  причините за кризата с чиповете? Каква е цената на употребяваните автомобили? Какво се случва с големите концерни като Volkswagen, Toyota и Stellantis може да гледате във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Светът е бизнес" може да намерите тук.

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Петя Стоянова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (14)

   1| 2    
0
 
3
 
14
khao до: doba
преди 1 месец
Няма профилна снимка
не съм карал Москвич, само Лада 5-ца и Жигула... но и те бяха доволно зле като качество, а се водиха уж по добрите им модели! ... и на инжинера майака му, също съм е карал няколко пъти, но там вече е по зле и от москала.. все едно 20г, служебна кола!
0
 
4
 
13
преди 1 месец
България е малка държава, за да има смисъл от собствен автомобил. А дали ще щв произведаме части и компоненти, както сега или сглобени части и компоненти, няма никакво икономическо значение. Впрочем, износът ни на продукти от автоиндустрията значително надвишава 1 млрд Евро годишно.
0
 
1
 
12
doba до: ing5rov
преди 1 месец
ing5rov, @КОЙто си го може, го може. Да не се хваля, но съм карал почти всичко по времето на соц-а. НО това едно време. Последно един Нисан Лийв карах(на позната брокерка), първата ми електричка. Добре е, но пробега е малък - 200км. Като за градска става.
1
 
2
 
11
ing5rov до: doba
преди 1 месец
карал , на тейка си у дисагите ...
2
 
1
 
10
doba до: khao
преди 1 месец
Благодаря, Као, предпочитам служебните коли. Карах и жипката и мъника - добре са.. А ти колко от Москвич 403-12 си карал? Не че друго, НО ми е любопитно.

Още от Новини
ЕС въведе нови правила за пътна безопасност и условия за автономните коли