Китайският автомобилен производител BYD смята Испания за основен кандидат за разполагане на своята трета монтажна фабрика в Европа, която да обслужва местния пазар, съобщава Ройтерс.
Фабриката, освен която BYD планира още два завода в Унгария и Турция, би представлявала значителен тласък за производителя на автомобили, който се конкурира с Tesla. Инвестицията също така би подкрепила целта на Испания да се превърне в основен център за производство на електрически превозни средства.
Според източници Испания е предпочитана дестинация от BYD заради относително ниските си производствени разходи и големия дял на чистата енергия в енергийния микс.
Въпреки че е известно, че BYD търси място за разполагане на своя трети европейски завод, появата на Испания като основен кандидат не беше отбелязвана досега.
Регионалният мениджър на BYD за Испания и Португалия Алберто Де Аза заяви пред Ройтерс миналия месец, че Испания би била идеално място за по-нататъшно разширяване на европейското производствено присъствие на BYD поради развитата си инфраструктура и евтината електроенергия.
Източник, запознат с темата, предупреждава, че компанията не е обявила окончателно решение и все още обмисля други страни освен Испания.
През март Ройтерс съобщи, че BYD е разгледала предложенията от други страни, включително Германия, въпреки че това е било предмет на вътрешни дебати поради високите разходи за труд и енергия.
Продажбите на BYD в Европа скочиха с 280% през първите осем месеца на годината спрямо същия период на 2024 г., след като автомобилният производител започна да продава плъгин хибриди и напълно електрически модели.
През април Ройтерс съобщи, че BYD е преразгледала европейската си дейност, за да увеличи продажбите, като е наела повече мениджъри и е добавила още търговски центрове.
Дипломатическите и бизнес отношенията между Испания и Китай се затоплиха значително през последните години. Миналата година Испания се въздържа при гласуването на Европейския съюз (ЕС) относно налагането на мита върху произведените в Китай електрически превозни средства.
Испания, втората по големина страна производител на автомобили в Европа, привлече значителни инвестиции, включително от германската Volkswagen и китайските Chery и CATL, откакто обяви план от 5 млрд. евро през 2020 г. за разширяване на производството на електрически превозни средства и батерии, използвайки средствата на ЕС за облекчаване на последиците от пандемията.


Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин
"Арапя" отново наводнен, много вода и по пътищата в района на Царево ВИДЕО
Наводнени булеварди в Пловдив, свлачище на пътя Асеновград-Смолян
Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
Николай Денков за счупеното доверие: Този начин на управление трябва да бъде наказан